Která planeta je lepší než Země vyvodit konfiguraci sluneční soustavy?
Florin Ghita
2016-02-08 18:06:03 UTC

Lidstvo muselo několik století pracovat na odvození skutečné konfigurace sluneční soustavy, počínaje Řeky, Ptolemeusem, až po Koperníka, Galilei, Keplera, Newtona atd. Existuje nějaká planeta, kde bychom mohli konfiguraci lépe / rychleji určit?

(Například mít měsíc je výhodou. Možná vám pomůže mít dva měsíce (nebo žádný) nebo mít tenčí atmosféru nebo být blíže / dále od slunce.)

Oblast otázky začíná odvozením formy planety (kulaté) až do objevení a oběžných drah všech osmi planet.

PS: Otázka ignoruje skutečnost, že na jiné planetě není život možný. Je to z čistě astronomického hlediska. Na Neptunu máte jiné nebe, takže další otázky / odpovědi.

čtyři odpovědi:
SE - stop firing the good guys
2016-02-08 23:55:00 UTC

Budu tvrdit, že Mars.

• Menší průměr usnadňuje určení kulatého tvaru planety a přesnější určení průměru.
  • Tenčí atmosféra a téměř žádné mraky jsou lepšími podmínkami pro pozorování oblohy.
  • Malý orbitální poloměr měsíců Marsu usnadňuje zjištění vzdálenosti k nim. (Například Phobos je na obloze jen asi třetinu času při pohledu z rovníku). Skutečnost, že jsou dva, také činí dva datové body k objevení třetího Keplerova zákona.
  • Užší okolí pásu asteroidů vyžaduje dřívější objev objektů s nepravidelným oběžná dráha.
  • Měsíc je mnohem bližším příkladem něčeho obíhajícího kolem jiného objektu než Galileův objev jovianských měsíců. „Mars je středem vesmíru“ vyvráceno.
Navíc skutečnost, že Phobos je na obloze méně než polovinu času, usnadňuje odhad, že Mars není plochý, což je předpokladem pro odvození konfigurace sluneční soustavy.
Tos
2016-02-09 18:39:22 UTC

Myslím, že Merkur má některé body, které má Mars. Plus:
- vysoce excentrická oběžná dráha, díky níž je jasnější, že planety mají eptické oběžné dráhy,
- žádný měsíc, což je skvělé, aby se zabránilo pádu do úskalí přemýšlení o tom, že budeme ve středu vesmíru,
- velmi dlouhý sluneční den (asi 6 pozemských měsíců nebo dva rtuťové roky), což ponechává spoustu času na studium planetárních pohybů

Merkur nemá (prakticky) žádnou atmosféru a člověk by se mohl dívat na černou oblohu, ať je slunce kdekoli: pod obzorem nebo nad ním.
LocalFluff
2016-02-09 19:28:07 UTC

Venuše, navrhuji, protože se (téměř) neotáčí. Vítězném (aristotelským) argumentem pro geocentrizmus před Galileem byla myšlenka, že každému by klobouky odletěly (éterickým) vzdušným odporem, kdyby se Země otáčela rychleji než kůň v cvalu (natož při zemských šílených 465 m / s ve srovnání s Venuše 1,8 m / s). Dlouhé noci také, jak již bylo řečeno. A s Merkurem stále jako vnitřní planetou, jejíž tváře dávají další galilejské stopy.

Laharon
2016-04-06 09:42:08 UTC

Navrhl bych Enceladus.

• Enceladus má průměr menší než dokonce Merkur.
  • Z blízké strany přílivově uzamčeného měsíce by mateřská planeta Saturn vypadají téměř nehybně. Stacionární Saturn může být místo toho považován za „střed vesmíru“.
  • Být na měsíci , na rozdíl od mateřské planety , s jinými měsíce obíhající spolu s vašimi, zdálo se zjevnější, že ostatní nebeská tělesa neobíhala kolem vaší planety / měsíce.
  • Pokud by jejich teorie naznačovaly, že Saturn je středem vesmíru, mohou je vyvrátit sledováním obíhání ostatních planet kolem Slunce . Což by bylo snadnější si všimnout, protože by nebyl vyžadován dalekohled. Docela na rozdíl od galileovských měsíců, které k vidění vyžadují dalekohled.
I když jsem požádal o planetu, je to příjemná odpověď.
Možná tedy Pluto? Má mnoho měsíců a jeho největší měsíc, Charon, je dostatečně velký na to, aby se pluto-charonské barycentrum nacházelo nad povrchem Pluta. Může být snadnější si všimnout, že Pluto není středem vesmíru.