Pozorovací důkazy o existenci černých děr
Frank
2014-08-07 23:32:21 UTC

Jaký je přímý pozorovací důkaz, že existují černé díry? Četl jsem, že černé díry byly detekovány prostřednictvím rentgenové emise. Jaké jsou další pozorovací důkazy pro černé díry?

Pozorování viditelných hvězd, které naznačují, že jsou v binární soustavě s masivním kompaktním společníkem.
Našel jsem mnohem dřívější otázku s odpověďmi, které si myslím, že jsou lepší než moje vlastní: http://astronomy.stackexchange.com/questions/24/how-are-black-holes-found?rq=1
Dva odpovědi:
HDE 226868
2014-08-08 00:54:02 UTC

Existuje několik různých vlastností černých děr, které badatelé hledají:

1. Akreční disk
  2. Hromadný přenos z doprovodné hvězdy
  3. X -ray emise
  4. Absorpce plynu a dalších látek kolem něj
  5. Gravitační čočky

Ve své otázce jste zmínil # 3; poměrně málo černých děr, včetně Cygnus X-1, vyzařuje rentgenové paprsky.

1 je běžný rys kolem černých děr. Materiál lze vytáhnout z okolních plynů nebo v mnoha případech z doprovodné hvězdy. Akreční disky obecně emitují elektromagnetické záření; přesný typ závisí na typu materiálu a objektu, který obklopuje.

2 souvisí s 1 a 3, ale kvůli účinkům na dárcovskou hvězdu si zaslouží vlastní vysvětlení. Umožňuje hromadný přenos ve velkém měřítku. Vezměte galaxii Whirlpool. Interaguje se svým sousedem, NGC 5195, mostem prachu a hmoty. Jaké jsou účinky na NGC 5195? Zkreslení a ztráta struktury v oblasti poblíž mostu. Totéž se děje na hvězdné úrovni. Hmota, která ztrácí hvězdu, může být zkreslena ve směru svého společníka, což může způsobit změny jasu nebo jiných vlastností.

4 je, předpokládám, že souvisí s ostatními, ale měl bych si uvědomit, že pokud by existoval pouze plyn mraky obklopující černou díru, mohlo by je také pohltit. Pokud černá díra není v binárním systému, nemusí přijít do kontaktu s jinou hvězdou a místo toho začne polykat další kousky hmoty kolem sebe.

5 je nejlepší charakteristikou; lepší způsob detekce černých děr. Obecná relativita předpovídá, že masivní objekty ohýbají světlo; pomocí Einsteinových rovnic je možné určit, kolik světla bude ohnut takovým objektem. Toto bylo použito v mnoha případech, například během zatmění Slunce v roce 1919, k potvrzení Einsteinovy ​​teorie.

Na závěr bych měl zmínit dvě věci:

1. Nejedná se o jediné metody detekce černých děr (další efekty, jako je přetahování rámů kolem černé díry Kerr, nabízejí charakteristické popisy černé díry), ale jsou poměrně jednoduché
  2. 1-4 mohou být také známkami jiných kompaktních objektů, jako jsou bílí trpaslíci a neutronové hvězdy, a často se vyskytují pouze v binárních systémech. Pouze za použití množství různých pozorování a pečlivé analýzy může být objekt nakonec označen jako černá díra.
Wayfaring Stranger
2014-08-08 04:04:06 UTC

Šestnáctileté studium sleduje hvězdy obíhající kolem černé díry Mléčné dráhy

„Nepochybně nejpozoruhodnějším aspektem naší dlouhodobé studie je, že přinesla to, co je nyní považován za nejlepší empirický důkaz toho, že supermasivní černé díry skutečně existují. Hvězdné dráhy v galaktickém centru ukazují, že centrální hmotná koncentrace čtyř milionů hmotností Slunce musí být bez jakékoli rozumné pochybnosti černá díra, “říká Genzel.

Ukázalo se, že jedna z hvězd (S2) obíhá tento 4 milion objektů sluneční hmoty obíhá ve „ vzdálenosti pericentra 17 světelných hodin (18 Tm) nebo 120 AU) - asi čtyřnásobek vzdálenosti Neptunu od Slunce. “. To nenechává prostor pro mnoho kromě černé díry, která by odpovídala hmotě na její oběžné dráze.